Красимир Вълчев в Пазарджик: Възнагражденията на учителите от поне 125% от средната за страната заплата трябва да продължи

Бившият министър на образованието и науката Красимир Вълчев, министър в кабинета на Бойко Борисов, мандат 2017-2021 г., проведе открита среща и дискусия с педагогически специалисти от област Пазарджик. В препълнената зала на хотел „Хебър“ той обсъди с учители от региона необходимостта от промени в образованието, като посочи, че немалко е и постигнатото до момента.

„Миналата година предложихме 3 големи инвестиционни програми. Едната за физкултурни салони и спортни площадки, втората за строежи  и пристроявания на училища и третата за ремонт на ученически и студентски общежития.
Какво трябва да правим в образованието? Ще споделя нашите виждания: трябва да постигнем едно базово съгласие, защото най-важните промени изискват време. Примерно, промяната в учебните програми изисква 4, 5 или 6 години. Ако нямаме последователност в политиките, по-добре да не се захващаме.
Трябва да имаме базово съгласие и за продължаване на политиката за увеличение на възнагражденията на педагогическите специалисти и поддържането на ниво от поне 125% от средната за страната. Това ще гарантира, че учителската професия ще бъде привлекателна.
Другата политика, която трябва да продължим да следваме е, че всяко дете трябва да бъде обхванато  в системата на образованието. В ромските общности се виждат процеси на модернизация и те са резултат от това, че повечето от тях вече работят, пътуват, но не са всички и този процес е неравномерен.
Трябва да продължим а увеличаваме ресурсите за подкрепа – ресурсни учители, логопеди и т.н. , а също и да продължим да обезпечаваме средства за обновяване на материалната база в училищата, както и за обновяването на детските градини и площадките в дворовете –  за това е нужен бюджет за образование, като той трябва да е поне 4,5% от БВП“.  Това заяви Красимир Вълчев и изложи необходимостта от промени, които обаче да стават след широка дискусия с професионалните общности.
„Концептуално трябва да се промени образованието, трябва да развиваме у децата повече интердисциплинарни умения. Защо резултатите от теста PISA са ниски? – Защото не ги готвим за PISA“, коментира Вълчев. Той подчерта, че учебното съдържание е пълно с изключително много фактология, която трябва да бъде съкратена, още повече има нужда от време за дигитално образование, за работа с изкуствен интелект, но часовете в училище не могат да бъдат повече от 6, максимум 7 в някой от дните, но не всеки ден.

Според ексминистъра на образованието Красимир Вълчев учебните програми не са разработени добре и възпроизвеждат модела на заучаване на знания. Той засегна и въпроса с ангажимента на образователната система към възпитанието на подрастващото поколение. Одобрение в залата предизвикаха предложенията му да отпадне атестацията на учителите, както и в комисиите за конкурси за директори да участват и представители на съответните учебни заведения.
В отговор на въпрос от залата за Националното външно оценяване Красимир Вълчев заяви, че според него то не си е изиграло ролята, не е дало отговор на въпроса каква е добавената стойност на дадено училище към образованието на учениците, т.е. какъв е приноса на училището. „Резултатите от образованието трудно се измерват, защото в София, примерно, резултатите на учениците до голяма степен са плод на частни уроци. Тогава трябва да оценяваме усилията на преподавателите“, коментира още Красимир Вълчев.

Красимир Вълчев подчерта, че за да могат реформите да продължат и образованието да се развива трябва да се състави стабилно правителство, както и че се надява това да се случи скоро.

Коалиция ГЕРБ-СДС се явява на предстоящите на 27 октомври избори под номер 18!

Публикацията е спонсорирана.

Vinkmag ad

Pz-topnews.bg

Прочети предишна

Костандовец със злато от Балканско първенство по борба

Прочети следваща

Кралев: Няколко проблема парализират системата на спортните училища

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *